Устрій й принцип дії системи гідропідсилювача керма.
Система рульового керування з гідропідсилювачем створена для більш комфортного й точного керування автомобілем у різних режимах експлуатації, а так само для підвищення безпеки руху. Кермові системи сучасних автомобілів представлено двома типами : рейковим і кутовим.
Кожний із цих типів може бути оснащений системою гідропідсилення.
Найбільш яскрава перевага системи гідропідсилення перед рульовим керуванням, не оснащеним гідропідсилювачем, проявляється при паркуванні й русі на малій швидкості.
Системи з гідропідсилювачем можна розділити на два типи: з постійним коефіцієнтом підсилення й систему, у якій коефіцієнт підсилення залежить від швидкості руху (SERVOTRONIC).
Система гідропідсилювача керма складається з наступних компонентів:
- Електронний спідометр (тільки система з SERVOTRONIC).
- Прилад електронного контролю (тільки система з SERVOTRONIC).
- Електрогідравлічний перетворювач (тільки система з SERVOTRONIC).
- Кермовий механізм, оснащений гідроциліндром.
- Гідравлічний насос.
- Масляний резервуар.
- Мастилопровід низького тиску.
- Мастилопровід високого тиску.
Принцип дії системи гідропідсилення керма.
Принцип дії системи гідропідсилення керма розглядається на прикладі рульового керування рейкового типу.
Гідравлічна рідина з масляного резервуара надходить у гідравлічний насос, у якому вона стискується, і далі під тиском (70-180 bar залежно від моделі) надходить у кермовий механізм через масляну магістраль високого тиску.
Кермовий механізм оснащений вузлом розподілу потоків (золотники), який має два основні режими роботи:
стан | реакція системи |
---|---|
До кермового колеса зусилля не прикладається (стан спокою) | У золотниковому пристрої сполучено мастилопровід подачі й стоку. Рідина перетікає із трубопроводу високого тиску в масляний резервуар, не виконуючи ніякої роботи. |
Поворот руля вліво/вправо (дія) | Залежно від того, в який бік відбувається поворот керма, у золотниковому пристрої масляні магістралі комутуються відповідним чином. Рідина під тиском подається в робочий циліндр і, тиснучи на робочий поршень, створює допоміжне зусилля зсуву вала Рзс (принцип гідравлічного преса). У цей момент порожнина зворотного боку поршня сполучається з мастилопроводом низького тиску, через який рідина стікає в масляний резервуар, таким чином, не перешкоджаючи переміщенню вала. Як тільки вплив на кермове колесо припиняється, система повертається в нейтральний стан. |
Золотниковий пристрій
(вузол розподілення потоків).
Робочий циліндр.