Що таке електропідсилювач керма?
Електропідсилювач керма (ЕПК) — електромеханічний агрегат автомобіля, що служить для зниження зусилля, прикладуваного водієм до кермового колеса. Електропідсилювач керма позбавлений притаманного ГПК недоліка у вигляді нестачі реактивного зусилля на кермовому колесі і виникаючій внаслідок цього втраті «відчуття дороги». Його роботою керує слідкуючий датчик, в залежності від сигнала якого електроніка подає струм потрібної сили і полярності на обмотки електропривода, який задає зусилля на кермовому механізмі. Оскільки запрограмувати залежність роботи підсилювача від сигналів датчика можна будь-якої складності, електропідсилювачі керма мають ряд переваг над гідропідсилювачами:
- надійність (внаслідок відсутності рідин, прокладок, ремнів, шлангів, сальників і т.п.);
- симетричність зусилля на кермовому колесі, як правило, значно вища;
- економічність (електропідсилювач керма споживає енергію тільки при обертанні кермового колеса, тоді як гідропідсилювач завжди переміщює рідину по маслопроводам);
- інформативність (самопідлаштування до умов керування автомобілем);
- не вимагає обслуговування (доливки, заміни робочої рідини).
До недоліків електропідсилювача керма відноситься необхідність практично повної його заміни у випадку поломки в більшості випадків, тому ремонт обходиться дорожче, що також зумовлено більш високою вартістю самого агрегата в порівнянні з гідропідсилювачем керма.